Praatpaalacties

21 december 2012

Praatpaalacties

De SP staat erom bekend veel in de buurten en wijken te vinden te zijn. Het is van belang dat de partij zich laat zien. Nog belangrijker is het om te weten wat er in de dorpen, wijken, buurten en straten speelt. Iets kan al jaren tot ergernis of gevaarlijke situaties leiden.

Vaak horen SP-ers bij het buurten dat het probleem zich voortsleept en dat er `niets aan wordt gedaan`. Er kan in veel van deze zaken een collectief worden gevormd om het probleem bij de lokale overheid of betreffende instanties aan te kaarten. SP wil daar in de meeste gevallen de helpende hand bieden. Dat wordt gewaardeerd.

Het buurten in de buurt is in de loop van dit jaar vervangen door `Praatpaalacties`. Gebleken is dat veel mensen, waarschijnlijk uit veiligheidsoverwegingen, ’s avonds de deur niet graag openen voor een gesprek. Dat is begrijpelijk maar jammer. Daarom is besloten over te gaan tot Praatpaalacties. Deze acties vinden overdag plaats. Meestal in het centrum van de stad, dorp of wijk en bij een markt of winkelcentrum. Onder het genot van een kopje koffie wordt geluisterd naar de vragen van bezoekers of gediscussieerd over uiteenlopende onderwerpen.

SP leden trekken er in wisselende bezetting op uit. SP Bommelerwaard focust met name op onderwerpen die in de wijk, stad, dorp of regio spelen. Ook onderwerpen die in de landelijke politiek aan de orde zijn komen ter sprake. Een luisterend oor is dan van belang. In veel van de laatstgenoemde gevallen zal de vraagsteller het moeten doen met een verwijzing naar een landelijk loket al dan niet ondersteund door onze afdeling. Soms gaat de afdeling over tot actie en legt zelf contact met betrokken partijen.

Om deze Praatpaalacties goed te kunnen vormgeven, doet de afdeling een beroep op haar leden. Hoe meer leden deelnemen aan deze Praatpaalacties hoe meer onderwerpen er kunnen worden uitgewerkt. SP Bommelerwaard nodigt haar leden uit zich actief op te stellen en ziet met vertrouwen aanmeldingen tegemoet. Hoe meer zielen hoe meer vreugd’. Meld je dus aan via de website [www.zaltbommel.sp.nl of telefonisch via Erik Braam 06 20 410 162 of Gijs van Haaften 06 54 253 482