Tim 's Jongers 4 oktober in Poorterij Zaltbommel

6 september 2024

Tim 's Jongers 4 oktober in Poorterij Zaltbommel

Foto: Peter van Beek / Tim 's Jongers

Op vrijdag 4 oktober (20.00) organiseert de SP Bommelerwaard haar jaarlijkse lezing om het nieuwe politieke jaar in te luiden. Tim 's Jongers zal spreken over zijn boeken armoede uitgelegd aan mensen met geld beledigende broccoli. In zijn rake en confronterende analyses laat Tim zien dat de complexe problematiek van armoede totaal niet wordt begrepen door mensen met geld en invloed maar zij wel de beslissingen maken over deze mensen. In deze spoedcursus voor mensen met geld laat hij zien: armoede bestrijden kan pas als we anders naar armoede gaan kijken. Na afloop is er gelegenheid tot discussie.

De lezing wordt gehouden in de Poorterij Zaltbommel en is toegankelijk voor allen geïnteresseerden. Vooraf-, en achteraf is het mogelijk om een drankje te nuttigen bij de horecagelegenheid van het theater. Zorg dat je tijdig aanwezig bent.

Tim ‘S Jongers (1981) is politicoloog, bestuurskundige, publicist en directeur van de Wiardi Beckman Stichting. Hij focust zich op de kloven die door onze samenleving lopen zoals die tussen de 'hoopvollen' en 'hooplozen'. Onderwerpen als armoede en ongelijkheid in de samenleving staan daarbij veelal centraal. In mei van dit jaar (2024) verscheen zijn bestseller ‘Armoede uitgelegd aan mensen met geld’ waarin hij welvarende een spoedcursus geeft over armoede. "Want armoede bestrijden kan pas als zij anders leren kijken". Eerder in 2022 verscheen het eveneens goed ontvangen boek 'beledigende broccoli' waarin hij duidelijk maakt waarom goedbedoeld beleid vernederend uitpakt voor mensen met bestaansonzekerheid.