SP structureel aanwezig in ontmoetingsplek de steiger

3 april 2024

SP structureel aanwezig in ontmoetingsplek de steiger

Foto: Stef Dingemans / Stef Dingemans

De SP Bommelerwaard is vanaf april iedere eerste woensdag van de maand actief aanwezig binnen ontmoetingsplek de steiger in Zaltbommel. Hier spreken ze met de andere gasten, luisteren naar verhalen, en bespreken mogelijke problemen of lastige kwesties. Waar mogelijk proberen ze de mensen die dat nodig hebben te ondersteunen door ze naar de juiste kanalen te verwijzen, het aan de fractie door te geven of om simpelweg zelf actie te ondernemen. De SP Bommelerwaard wil op deze manier een brug vormen tussen 'de politiek' en haar inwoners.

Ontmoetingsplek aanloop de steiger is een laagdrempelige plek in Pand9 waar iedereen die dat wil binnen kan lopen voor een praatje en een bakje koffie. De aanwezigheid van verschillende culturele en sociale initiatieven in het pand zorgt voor een gemakkelijke verbinding tussen de organisaties en mensen.

De SP Bommelerwaard is vanaf april maandelijks actief in de steiger. Iedere eerste woensdag van de maand tussen 10-12 zijn er een of meerdere actieve SP leden present. Zij zijn hier simpelweg om het contact tussen de inwoners en de politiek te verkleinen en dat doen zij door met de mensen te spreken, naar ze te luisteren en waar mogelijk te ondersteunen. Doordat de samenleving de laatste jaren is verhard en het vertrouwen in de (lokale) politiek is afgenomen probeert de SP Bommelerwaard waar mogelijk dat juist weer te herstellen. Als een van de weinige partijen zijn we buiten verkiezingstijd dan ook daadwerkelijk in de maatschappij aanwezig, tijdens evenementen, buurtbezoeken of met andere acties. Door op gezette tijden in aanloop de steiger aanwezig te zijn hoopt de lokale afdeling dan ook om de verbinding met haar inwoners nog meer te versterken, het vertrouwen in de politiek (deels) te herstellen en simpelweg vanuit haar principes te handelen door benaderbaar, zichtbaarheid en open te zijn voor de inwoners van de gemeente Zaltbommel.

Zien we jou straks ook in de steiger?