SP Bommelerwaard steunt stakers AVRI

8 februari 2023

SP Bommelerwaard steunt stakers AVRI

Foto: Stef Dingemans

Medewerkers van de AVRI leggen deze week enkele dagen het werk neer. Ook in de Bommelerwaard hebben medewerkers zich aangesloten bij de staking. Zo is de milieustraat gesloten en wordt het GFT en papier niet opgehaald. De SP Bommelerwaard steunt de stakers van de AVRI en ging langs de milieustraat om ze een hart onder de riem te steken.

De staking is het resultaat van vastgelopen CAO-onderhandelingen tussen de vakbonden FNV en CNV, en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en Werkgeversvereniging Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties (WSGO). De vakbonden eisen een loonsverhoging van 12%, passend bij de hoge inflatie en dagelijkse kosten maar de VNG gaat hier niet mee akkoord. Dit terwijl bij veel AVRI medewerkers het water aan de lippen staat en zij moeite hebben om maandelijks aan alle kosten te voldoen. Niet alle medewerkers kunnen dan ook deelnemen aan de staking, wetende dat zij iedere euro nodig hebben.

Om de stakers een hart onder de riem te steken zijn enkele SP leden voorafgaand aan de staking langs geweest op de milieustraat in Zaltbommel. Hier hebben zij een taart afgegeven en hebben zij enkele medewerkers gesproken, ook hebben zij aangeboden om de handen uit de mouwen te steken om de verwachtte drukte na de staking aan te pakken. De medewerkers waardeerden ten zeerste de steunbetuiging en waren ook erg blij verrast met de taart, die zij zich direct goed lieten smaken.