Parkeerbeleid Zaltbommel wordt duidelijker en eenvoudiger

15 februari 2023

Parkeerbeleid Zaltbommel wordt duidelijker en eenvoudiger

Foto: Stef Dingemans

Tijdens de afgelopen gemeenteraad van 9 februari j.l. werd eindelijk de knoop doorgehakt. Het tot ieders verbazing en frustratie complexe parkeerbeleid in de binnenstad van Zaltbommel werd tijdens deze avond definitief verleden tijd, en een nieuw beleid werd gepresenteerd. In lijn met het standpunt van de SP wordt het parkeerbeleid eenvoudiger en duidelijker.

Het is 1 van de 10 speerpunten van de SP deze raadsperiode. Het aanpakken van het onbegrijpelijke parkeerbeleid in de binnenstad van Zaltbommel. Zo schreven we in ons verkiezingprogramma:

We willen af van het huidige onbegrijpelijke parkeerbeleid in de stad Zaltbommel. We gaan terug naar een eenvoudiger systeem met meer gratis parkeerplekken aan de randen van de binnenstad (speerpunt 9).

Hierin stond de SP niet alleen. Inwoners, ondernemers en vele andere partijen kwamen tot dezelfde conclusie. De afgelopen periode is het parkeerbeleid dan ook op de schop gegaan en een stuk duidelijker en eenvoudiger geworden. Zie de gemeentelijke pagina voor de details van de uitwerking: Duidelijkheid en eenvoud bij parkeren in de binnenstad van Zaltbommel - Nieuwsoverzicht - Gemeente Zaltbommel

Op naar het aanpakken van de andere speerpunten.