SP'ers steken zorgverleners en cliënten Harmonika (Zaltbommel) en De Vaste Burcht (Rossum) hart onder de riem

27 januari 2021

Foto: SP

De SP Bommelerwaard heeft afgelopen week bonbons uitgedeeld bij zorginstellingen Harmonika in Zaltbommel en De Vaste Burcht in Rossum. SP-afdelingsvoorzitter Tineke van Dijk: 'Onze zorgverleners moeten nu alles op alles zetten om de zorg draaiende te houden. Dat doen ze met hun hele hart, onder ontzettend moeilijke omstandigheden. De SP vindt het belangrijk om te laten zien dat ze worden gewaardeerd. Nu met deze actie als hart onder de riem, maar deze zorgverleners – en de cliënten die ze begeleiden of verzorgen – verdienen natuurlijk echte waardering. En daar blijven we ons keihard voor inzetten.'

De SP wil al langer dat er echte waardering en eerlijke beloning komt voor de zorgverleners, en dat waardering niet alleen mag blijven bij applaus. 'Het werk was al zwaar, de werkdruk enorm door tekort aan collega's. Maar onder deze omstandigheden is het extra zwaar. Er zijn ontzettend veel extra mensen nodig die in de zorg gaan werken, en ook daarom is een eerlijke beloning ontzettend belangrijk. Daarmee laten we echte waardering zien voor het belangrijke werk dat deze mensen dag in dag uit doen,' zegt fractievoorzitter van de SP in Zaltbommel Martijn Stoutjesdijk. Een petitie van de SP voor eerlijke beloning werd inmiddels als ruim 120 duizend keer getekend.

Foto boven: SP-vrijwilliger Erik Braam overhandigt een schaal bonbons aan een zorgmedewerker in De Vaste Burcht (Rossum).