Lilian schittert in Steenwijk

10 december 2018

Lilian schittert in Steenwijk

Foto: Tineke van Dijk

Afgelopen weekend zijn Anneke Ripmeester en Tineke van Dijk, respectievelijk penningmeester en voorzitter van onze afdeling, afgereisd naar landgoed Fredeshiem in Steenwijk om deel te nemen aan het jaarlijkse kaderscholingsweekend van de SP. Een gevarieerd programma kregen zij voorgeschoteld met o.a. de nog altijd actuele filosofie van Karl Marx, mooie contacten met zusterafdelingen en zaterdagavond was er een geanimeerd gesprek met onze partijleider Lilian Marijnissen.

2 uur lang beantwoordde zij energiek en bevlogen alle vragen van de aanwezige kaderleden. Van gele hesjes, kerncentrales, de rol van de media, ervaringen met mensen in het land, zoals het zware en vaak moeilijke werk van politiemensen, alles kwam aan bod. Alleen  de vraag wat belangrijker voor haar was: Feijenoord of Oss kon zij niet beantwoorden. Na afloop moest zij weer snel op weg naar Deventer, waar Özcan Akyol woont en vanuit zijn huis om 24.00 uur op NPO 1 zijn radioprogramma presenteerde. De avond ervoor zat ze bij Pauw aan tafel en ook was ze bij  1 Vandaag. Op de vraag of ze nog wel privétijd over had, antwoordde ze, dat ze dat toch echt wel inplande…..

Al met al was het een heel leerzaam en aangenaam weekend!