Morgen Avri-debat en actie in Zaltbommel!

26 september 2018

Morgen Avri-debat en actie in Zaltbommel!

Foto: Onbekend / CDA West Maas en Waal

De afgelopen weken en maanden is er van alles te doen geweest over de Avri. Niet alleen werd ons een enorme tariefverhoging per zak in het vooruitzicht gesteld, maar ook verandert de wijze van ophalen. Deze wijzigingen zijn lang niet allemaal even goed doordacht, en de meeste houden weinig rekening met de meest kwetsbare groepen in onze samenleving, zoals ouderen en zieken. Daarom heeft de SP voor morgen een speciaal debat over de Avri op de raadsagenda gezet.

Voorafgaand aan de raadsvergadering organiseert de SP een kleine actie. De SP heeft namelijk met veel mensen gesproken in zowel Zaltbommel als in Maasdriel, en gezien dat veel inwoners van onze gemeenten de plannen en de werkwijze van de Avri afkeuren. Om deze gevoelens aan de wethouder en de gemeenteraad duidelijk te maken, roept de SP zoveel mogelijk inwoners van onze gemeente op voorafgaand aan de raadsvergadering, om 19.30 uur zich te verzamelen voor het gemeentehuis aan de Markt. Met spandoeken én met vuilniszakken zullen we dan een signaal afgeven aan Zaltbommel en aan de Avri. De actie is om 20.00 uur afgelopen.

Vragen over de actie of wil je je aanmelden? Stuur even een berichtje naar zaltbommel@sp.nl.