Het is tijd voor Gerechtigheid!

19 september 2018

Het is tijd voor Gerechtigheid!

Foto: Tineke van Dijk

Afgelopen zaterdag kwamen SPérs met meer dan duizend mensen bij elkaar in Rotterdam. Het was een geweldige dag, waar we gezamenlijk hebben laten zien dat het anders moet én anders kan. Dat we niet toegeven aan cynisme, maar kiezen voor hoop. Uiteraard was ook een delegatie van onze afdeling naar Rotterdam afgereisd.

De band St.Tropez (voorheen Go Back To The Zoo) speelde politiek geladen punk, meedogenloos en uitgesproken. ("Wij als St. Tropez zijn heel blij bij te dragen aan het initiatief van de SP om een brede groep mensen samen te brengen om te strijden voor meer rechtvaardigheid en eerlijke verdeling.")

Er waren vele sprekers uitgenodigd, die ieder vanuit hun achtergrond spraken over de strijd voor gerechtigheid. Jan Struys - voorzitter Nederlandse Politiebond, Javier Guzman – cabaretier, Freek Kallenbach – Milieudefensie, Khadija Tahira van het Schoonmaakparlement, Noortje van Lith van de laatst gevoerde actie Geen lager loon voor mensen met een beperking, Cobie Groenendijk – psychiater en hartstochtelijk aanhangster van het Nationaal Zorgfonds en Prem Radhakishun – colomnist en radio- en televisiemaker.

En natuurlijk hield ook Lilian Marijnissen een inspirerende toespraak. 'Het is tijd om onrechtvaardigheid niet langer voor lief te nemen. Het is tijd om woede om te zetten in de moed om er iets aan te doen. Het is tijd om samen op te staan. Want als we samen opstaan, dán kunnen we winnen.'

Op naar een grote beweging voor gerechtigheid!