9 mei: Debat over de toekomst van het regionale openbaar vervoer

14 april 2017

9 mei: Debat over de toekomst van het regionale openbaar vervoer

Foto: SP

Op dinsdag 9 mei organiseert de Gelderse SP een openbaar debat over de toekomst van het regionale openbaar vervoer. De centrale vraag is hoe we alle regio's van Gelderland bereikbaar kunnen houden. Hoe belangrijk is het openbaar vervoer daarbij? En kunnen we die bereikbaarheid overlaten aan de markt, of zal de overheid hier een stevigere rol moeten spelen? Ook voor de situatie in de Bommelerwaard (waar de SP-afdeling Bommelerwaard in het recente verleden nog actie voor heeft gevoerd), is dit debat buitengewoon actueel!

Een panel van deskundigen gaat in debat met elkaar en met de zaal. Het panel bestaat uit onder anderen:

• Prof. Dr. Henk Meurs, hoogleraar mobiliteit en ruimtelijke ontwikkeling Radboud Universiteit
  • Ben Mouw,  voorzitter reizigersorganisatie ROCOV
  • Peter Drenth, wethouder van de Gemeente Doetinchem en voorzitter van het Achterhoekse wethoudersoverleg mobiliteit.

Gespreksleider is Anita Ermers uit Silvolde.

SP-Statenlid en OV-woordvoerder Maurits Gemmink, zal het debat inleiden.

Het debat zal plaatsvinden op dinsdag 9 mei om 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur) in het Nieuwe Dijkhuis, Burg. van Nispenstraat 19,  Doetinchem. Toegang is gratis, maar vooraf graag aanmelden.

Aanmelden kan via: gelderland@sp.nl of 026 - 3599409