Debat avond Nexit: Het is ook jouw toekomst!

13 september 2016

Debat avond Nexit: Het is ook jouw toekomst!

Foto: SGP Jongeren / sgpj.nl/zaltbommel

De kranten stonden er na de Brexit vol van: de generatiekloof die tijdens het Britse referendum bleek tussen jongeren (die overwegend tegen de Brexit stemden) én ouderen (die massaal vóór stemden). Jongeren klaagden steen en been dat de ouderen de toekomst van het Verenigd Koninkrijk hadden bepaald, een toekomst waar de ouderen zelf nauwelijks meer deel van uit zouden maken. Toen ook in Nederland de discussie over een vertrek uit de EU oplaaide, vond ROOD Bommelerwaard het dan ook van het grootste belang dat jongeren meteen bij het debat betrokken zouden worden.

De jeugdafdeling van de SP organiseert daarom samen met de jongeren van de SGP een debatavond over de Nexit. Tijdens deze avond zullen twee nationaal bekende sprekers het tegen elkaar opnemen: spreker, schrijver en politiek historicus Ewout Klei zal tegen een Nexit pleiten. Arno Wellens - econoom, quote 500-journalist en samen met Thierry Baudet en Jort Kelder verantwoordelijk voor het burgerinitiatief 'Peuro' - zal de Nexit met veel verve verdedigen.

De avond wordt georganiseerd door jongeren, maar is voor alle leeftijden toegankelijk. De toegang is gratis en voor een drinken en eten wordt gezorgd. Kom dus, en neem het lot van Nederland in je eigen hand! Meld je wel even aan via Nexitdebat@gmail.com. Tot dan!

Datum: vrijdagavond 7 oktober; inloop vanaf 19.30 uur, programma van 20.00 tot ca. 22.00 uur.

Locatie: verenigingsgebouw Elim, Delkant 5a, Gameren.