Erik Braam geïnstalleerd als tijdelijk statenlid

2 maart 2016

Erik Braam geïnstalleerd als tijdelijk statenlid

Foto: Matthias van Hunnik

Ons bestuurslid Erik Braam is op woensdag 2 maart geïnstalleerd als Statenlid voor de SP. Hij zal de komende maanden Paul Kusters vervangen als Statenlid. Paul heeft om de tijdelijke vervanging gevraagd wegens ziekte. Erik Braam is al sinds mei 2015 fractievolger van de SP-Statenfractie en woordvoerder sport.

SP-Statenlid Paul Kusters is herstellende van ziekte en tot begin juli uit de running. Om te voorkomen dat een fractie bij langdurige ziekte een zetel minder heeft, bestaat er de mogelijkheid om een volksvertegenwoordiger tijdelijk te laten vervangen. Erik Braam zal daarom vanaf woensdag 2 maart zestien weken lang Statenlid zijn en daarom behalve woordvoerder sport, dat ook voor milieu, energie en duurzaamheid zijn.

Erik Braam (1981) is getrouwd en heeft drie kinderen. Hij woont sinds 2005 in Kerkdriel, gemeente Maasdriel. Erik werkt als directie-assistent/medewerker secretariaat bij de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB). Erik begon met de lerarenopleiding aan de Fontys hogeschool in Tilburg. Maar is uiteindelijk opgeleid in personeelszaken en heeft op dat gebied ook veel werkervaring.

Eind 2010 gaf Erik de aanzet tot het oprichten van onze SP-afdeling in de Bommelerwaard. Hij is bestuurslid van deze afdeling die de gemeenten Zaltbommel en Maasdriel omvat. Bij de Statenverkiezingen van 2015 stond Erik op de achtste plaats op de kieslijst. Na de verkiezingen is hij fractievolger geworden bij de Statenfractie waar hij woordvoerder sport is. Erik voetbalt bij de Zondagamateurs van BLC 's-Hertogenbosch.

Foto: Maurits Gemmink/Matthias van Hunnik

vlnr.: Maurits Gemmink - Astrid Vollebregt-de Groot - Erik Braam - Peter de Vos - Eric van Dijk - Agnes Lewe - Paul Kusters