Informatie bijeenkomst Thuiszorg

6 januari 2016

Informatie bijeenkomst Thuiszorg

Foto: SP / Wevers juristen

De 10 gemeenten in Rivierenland hebben een forse bezuiniging doorgevoerd. Hierdoor krijgen cliënten te maken met een fors aantal uren minder thuiszorg. Cliënten krijgen van de gemeente zonder gedegen onderzoek minder zorg toegewezen. Hierdoor komen zorgbehoevende cliënten in de problemen en moeten thuiszorgmedewerkers in minder tijd (nog) meer doen en dat ook nog eens voor 20 tot 30% minder loon. Dit kan niet en mag niet! Onlangs maakte de FNV afspraken met staatssecretaris Van Rijn en de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) voor het behoud van zorg. Het is belangrijk dat deze afspraken goed worden nageleefd.

Dit is voor de FNV, de SP en een groot aantal thuiszorgmedewerkers de reden geweest om het comité “Wij Zijn de Thuiszorg Rivierenland - FNV !” op te richten. Het doel van het comité is om de problemen die rondom het verlenen van de huishoudelijke zorg zijn ontstaan aan de orde stellen en te zorgen dat de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn deze problemen gaan oplossen. 16 februari 2016 wordt er een informatie bijeenkomst georganiseerd in de Kreek te Kerkdriel om samen met de landelijk bekende jurist Kevin Wevers de mogelijkheid van bezwaarschriften door te nemen. Deze avond is er ook om u te informeren over de laatste stand van zaken betreffende de thuiszorg in Rivierenland. Kom ook langs! En attendeer vooral uw omgeving en kennissen over deze bijeenkomst. U hoeft geen lid te zijn om te mogen deelnemen aan de bijeenkomst.

Aanvang 19.30 uur.