Onze strijd voor goede zorg

3 december 2015

Onze strijd voor goede zorg

Foto: SP

Op woensdag 9 december a.s. komt mr. Kevin Wevers naar Zaltbommel om de SP te steunen in haar streven voor een goede zorg in Zaltbommel en Maasdriel. De bijeenkomst vindt plaats in De Grote Aak in Zaltbommel. De bijeenkomst begint om 19.45 uur, de zaal is om 19.30 uur open.

De SP wil dat Maasdriel en Zaltbommel de zorg en de huishoudelijke hulp bieden die zorgvragers nodig hebben. Op dit moment worden er door beide gemeenten onverantwoorde kortingen op de zorg toegepast. Daar kan men bezwaar tegen aantekenen. Daarom is er op de bijeenkomst een hulpteam aanwezig die zorgvragers kan bijstaan met een bezwaar tegen het gemeentelijke besluit tot korting op de zorg die gemeenten moeten leveren. Op de bijeenkomst start de SP de actie '101 bezwaren'.  De gemeente beweert dat zij geen klachten hebben ontvangen, maar dat wil allerminst zeggen dat er geen klachten zijn. De SP heeft er in ieder geval al enkele gekregen.

In het conflict dat nu speelt tussen thuiszorgmedewerksters en hun werkgever, is ook de gemeente partij. Het gevaar bestaat dat de medewerksters in de thuiszorg ontslagen worden of voor een veel lager loon dan tot nu toe hetzelfde werk moeten doen. Dit conflict heeft uiteindelijk ook gevolgen voor zorgvragers.

De SP roept zorgvragers en hun begeleiders op om deze bijeenkomst te bezoeken.