Politiek café SP over problemen in de zorg

5 november 2015

Politiek café SP over problemen in de zorg

Foto: SP / SP website

Maandagavond 16 november organiseert de SP afdeling Bommelerwaard een Politiek Café. Henk van Gerven, huisarts en Tweede Kamerlid zal een korte inleiding houden over Problemen in de Thuiszorg.

Hij zal ingaan op de betaalbaarheid van de gezondheidszorg in Nederland. Ook zal hij concreet aangeven op welke zorg kwetsbare mensen in hun thuissituatie recht hebben. Hoe is de situatie voor hen die vaak van thuiszorg afhankelijk zijn? Uit ervaring weten we dat er nogal eens wat mis gaat, nu de gemeenten dit moeten organiseren.

Hoe is de situatie voor degenen die de zorg bij mensen moeten leveren: De medewerkers in de thuiszorg? Ook zij hebben afgelopen jaar het nodige voor hun kiezen gekregen. Marloes Piepers heeft thuiszorgmedewerksters in Nijmegen met succes geholpen in hun strijd tegen zorgorganisatie Verian. Ook zij zal deze avond aanwezig zijn en haar kennis en ervaring inbrengen.

Na de inleiding zal er een discussie zijn met de aanwezigen en er zullen suggesties worden gedaan om de zorg in onze regio te verbeteren.

Het Politiek Café wordt gehouden op 16 november van 19.45 uur tot ongeveer 21.30 uur in De Grote Aak, Joh. Van Oldenbarneveldstraat 2, Zaltbommel. De toegang is GRATIS, belangstellenden zijn van harte welkom.