Vluchtelingen opvang in Aalst

2 oktober 2015

Vluchtelingen opvang in Aalst

Erik Braam en Frans Kruijshaar hebben als afgevaardigden van de SP afdeling Bommelerwaard vanavond de informatiebijeenkomst van de gemeente over de opvang van vluchtelingen in Aalst bijgewoond. De burgemeester legde duidelijk uit waarom voor Aalst was gekozen.

Van den Bosch nam ook de verantwoordelijkheid dat het zijn keuze was om een crisiscentrum beschikbaar te stellen in de gemeente Zaltbommel en zei ook dat hij hoopte dat alle 400 gemeenten in Nederland die verantwoordelijkheid gaan nemen.

Natuurlijk waren er bezorgde inwoners, maar hun angsten werden door de burgemeester adequaat weggenomen. Er zal 24 uur per dag beveiliging komen en de politie geeft meldingen uit Aalst voorrang.

En toen toonde Aalst haar warme kant! Bewoners vroegen of zij iets konden bijdragen, of er voldoende activiteiten zijn om verveling te voorkomen, of er televisies beschikbaar zijn met kanalen waarop ze de ontwikkelingen van het thuisfront kunnen volgen en of er kleding nodig is. Antwoord was dat de dienstverleners nog niet weten welke behoeften er zijn bij de vluchtelingen, maar dat men na een inventarisatie dit z.s.m. op Twitter bekend zullen maken.