Vervolg kruispunt Portage Struikelpunt

13 januari 2014

Vervolg kruispunt Portage Struikelpunt

In augustus hebben wij, de afdeling SP Bommelerwaard een ludieke actie gevoerd om de gevaren van het kruispunt bij winkelcentrum de Portage onder de aandacht te brengen van de gemeente. Dit heeft veel aandacht gekregen in de geschreven pers. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd. Dus krijgt onze actie een vervolg.

Met een lange brief aan de gemeente Zaltbommel hebben we, naast onze actie op straat, onze zorgen en voorstellen toegelicht. De gemeente Zaltbommel heeft daarop gereageerd met een nog uitgebreidere brief. Verbaasd waren wij over het argument, dat weggebruikers juist wel zullen uitkijken als iets onveilig is! Het heeft een tijd geduurd voordat de gemeente een overleg kon regelen met ons bestuurslid Erik Können. De gemeenteambtenaar liet zich vergezellen door een verkeerskundige. Deze verkeerskundige, die door de gemeente betaald wordt, praatte de situatie goed. ‘Subjectieve onveiligheid is nog geen objectieve onveiligheid’. Uw mening telt dus niet bij een expert. Zo lusten we er nog wel een! De gemeenteambtenaar stelde zich luisterend op, maar besloot het gesprek met dat er vooralsnog niets gaat veranderen. En dat terwijl we binnenkort nóg intensiever verkeer krijgen door huisvesting van voedselbank, de kringloopwinkel en anderen in de voormalige LTS! We willen graag weten wat u van dit alles vindt. En of u ons wilt helpen de (on)veiligheid in de gaten te houden. Zaterdag 18 januari houden we met een aantal SP-ers huis-aan-huis gesprekken in de buurt van de Portage. Tot zaterdag dus!